reklama

Krížová cesta plná krížov

Tradične - každoročne som šiel na krížovú cestu na Vŕšku za našou dedinou. Vidiac mraky som bol ochotný prijať aj nejaký tan daždík, veď treba priniesť dáku obetu... Oblaky ufúklo, ale obeta prišla.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Pre celkovú lepšiu predstavu jemne opíšem súvislosti. Vŕšok je, ako už z názvu vyplýva, taký kopček, a vzhľadom na jeho vyhovujúcu polohu sa stal ešte za dávnych čias komančov chatkovou oblasťou. Nuž, krížová cesta tu nie je vôbec vybudovaná (inde bývajú kopčeky aj s vymurovanými zastaveniami - takými domčekmi), takže ja ako člen farského staffu som s miestnymi šuhajmi vzal už potuchlinou smrdiace drevené krížiky (použitie raz ročne, tak sa nečudujem, treba ich semtam vetrať) a 14 obrázkov so zastaveniami.Šli sme polhodinu pred začiatkom, resp. tak sme sa dohodli, ale o spoľahlivosti mojich spolustaffákov škoda písať. Naša práca spočívala v približnom určení miest zastavení (staré dobré krokovanie) a pozatĺkaní krížikov. Tak, toľko k jemnému opísovaniu, načriem do tvrdej reality.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

cca 17:30
Oficiálne sa má začať krížovka. zatĺkam práve 11. zastavenie, napadá mi, že tieto "prenosné" krížovky majú aj výhody, predstavujem si bus pútnikov seniorov, ako vystupujú na peknej rovnej lúčke, ideálne s kvalitnou asfaltkou, jeden z nich ide popredu, zatĺka krížiky a ostatní sa už modlia, posledný vyberá krížiky, na konci bus zozbiera pútnikov a hajde domov. Veď si spomeňte na pútnické miesta:je aspoň jedno na rovine? Myslím, že všetky sú v horách (blízo k Bohu).

cca 17:45
Schádzam za davom, ktorý spieva - alebo sa o to pokúša? Pridávam sa hmkaním, bo neznám text, trochu meškám, ľud je na 3. zastavení, miništranti odpaľujú sviečky, takže menej vnímajú slová nášho pánka, ako ho ja nazývam. Mama mi šušká, že má veľmi silný výrazný hlas, tiež som si to všimol.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

cca 17:50
PRECHÁDZKA ZMYSLAMI:
Sluch: Som spolu s ľudom pobúrený, z jednej chaty zaznievajú hlasné melódie nejakých mne neznámych country piesní.
Zrak: Vedľa starej hrušky je kontajner, okolo neho porozhadzované smeti, asi sa tam kedysivlastníci smetí nevedeli trafiť.
Hmat: Nemá nič, iba suché ruky, ktoré možno z nervozity, možno z hravosti, stále menia polohy.
Chuť: ...po vode žízni moje telo, po vode chladnej...
Čuch: Zmes smradov, ktoré by dali zabrať mômu nosu aj samotné, nie ešte spolu: hnoj, ale nie kravský, ale USO (unidentif. stinking object) v zjavnej symbióze s už spomínaným kontajnerom. Aké vzácne sú mi inokedy nie veľmi dobre znášané parfémy z okoloputujúcich tiet. Boli ako Veronika.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

cca 18:05
Uvedomujem si celé toto Božie predstavenie...ozajstná krížová cesta pre nás slabých, najslabší možný odvar z tej pr(a)vej Kalvárie. Pre lepšie chápanie Jeho bolesti, tak som to vzal ja.

cca 18:30
Koniec pri veľkom kríži navrchu. Dozvedám sa, že text skončenej krížovky pochádza z roku 1945. Preto som mal taký problém vnímať ho a pamätať si z neho niečo. S radosťou sadám na lavičku pod lipou a spievam pieseň - tentokrát poznám text...

Jozef Gábik

Jozef Gábik

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kto som? Človek hľadajúci odpoveď na túto otázku. Ak chceš vedieť viac, čítaj ďalej! Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáOmrvinkySúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu